نسترن خانمنسترن خانم، تا این لحظه: 16 سال و 2 ماه و 29 روز سن داره
حانیه جانحانیه جان، تا این لحظه: 8 سال و 8 ماه و 1 روز سن داره

دختران زاگرس

عاشورای حسینی 94

1394/8/3 0:34
نویسنده : مامان خانم
152 بازدید
اشتراک گذاری

از کل مناسبتهای مذهبی که در تقویم ما ایرانیها ثبت شده است سه تا از آنها برای من خیلی خاص هستند.

1-مبعث پیامبر،روزی که با انتخاب حضرت محمد به عنوان پیامبر وابلاغ آیین جدیدی به ایشان  دین ما(اسلام) تعیین شد.

2-عید غدیر خم،در این روز که آخرین حج پیامبر بود کنار برکه غدیر  امام علی به عنوان جانشین حضرت به مردم معرفی می شوند  اما متاسفانه به دلیل کارشکنی تعدادی از اصحاب پیامبر و امتناع از پذیرش جانشینی امام علی ،دوگانگی بین ما مسلمانان بوجود آمد،و بدین ترتیب مذهب ما (تشییع) شکل گرفت.

3-و اما عاشورا ...هر چند این روز  یادآور یکی از  تلخ ترین وقایع تاریخی است اما نمادی از آزادی و عدالتخواهی  برای کل بشریت و بخصوص شیعیان به شمار  می آید.

به نظرم  همین که بعد از قرنها این حماسه همچنان زنده مانده ،در باره آن کتابها نوشته شده ،در سخنرانی ها کنفرانس ها و سمینارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته و اکثر مردم،مرد و زن،پیر و جوان  را با لباس سیاه که نماد عزاداری است  به خیابانها می کشاند و آنها در یک مکان خاص تجمع کرده و برای شهادت شخص خاصی (امام حسین،فرزند پیامبرشان) عزاداری می کنند و هر سال در روز بخصوصی به اسم عاشورا  این عمل تکرار  می شود ، هر انسانی را می تواند به تفکر بیاندازد.

امیدوارم که شما دو دختر عزیزم با بصیرت،آگاهی و شناخت لازم در این مراسمات شرکت کنید.

نسترن خانم و حانیه جان،

چند تا کتاب در مورد امام حسین ، قیام ایشان و حادثه کربلا به شما معرفی می کنم و دوست دارم وقتی بزرگ شدید اگر تمایل داشتید مطالعه کنید. بخصوص کتاب حماسه حسینی (جلد 1)شهید مطهری ،فصل دوم،تحریفات در واقعه کربلا.

1-کتاب لهوف؛ اثر سید بن طاووس

2-حسین وارث آدم؛ اثر دکتر شریعتی

3-حماسه حسینی (جلد اول) ؛اثر شهید مطهری

4-حماسه حسینی (جلد دوم) ؛اثر شهید مطهری

پسندها (1)

نظرات (0)